reklama

Dies irae

Posledné týždne sa naše dni niesli v znamení smútku a zdesenia. Teraz ich však postupne striedajú dni hnevu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keď som sa dozvedela o vražde Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej, bola som práve v Izraeli. Bola som na miestach, kde žil a pôsobil Ježiš Kristus… a bola som zhrozená. Bola som zhrozená, pretože som si uvedomila, že po dvetisíc rokoch sme sa zjavne nikam neposunuli. Ešte stále sú prenasledovaní tí, ktorí nastavujú zrkadlo spoločnosti a poukazujú na pokrytectvo, korupciu či iné formy zla. Bola som zhrozená aj preto, že som nemohla uveriť, že toto sa stalo na Slovensku. Prvý týždeň sa preto pre mňa niesol v znamení smútku, sklamania, rozčarovania a bezmocnosti. Na prvom zhromaždení v Košiciach som sa síce nezúčastnila, ale aspoň som sa v Nazarete, v kostole, ktorý stojí na mieste domu Panny Márie, patrónky nášho Slovenska, za Jána a Martinu pomodlila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Za svoj výlet do Izraela som zaplatila svojím zdravím, a teda som mala dostatok času nasledujúci týždeň pozorne sledovať politický vývoj už z Košíc (a z postele). A opäť som bola zhrozená. Tentoraz už však nie iba z toho, že sa niečo takéto mohlo na Slovensku vôbec stať. Teraz som už bola zhrozená z toho, že ani po výzve novinárov, sa Robert Fico neospravedlnil za svoje útoky na adresu novinárov. Radšej sa s nimi hádal, či ho na to vôbec vyzvali. Tu absentovala nielen základná ľudská slušnosť, či sebareflexia ale dokonca aj pochopenie, že tak viditeľne prezentovať aroganciu moci v tejto situácii nielen, že nie je vhodné, ale je pre veľkú časť obyvateľstva absolútne poburujúce. Naivne som si myslela, že toto detinské naťahovanie sa s novinármi o slovíčka je to najhoršie, čo Fico mohol v tejto situácii urobiť. A potom vytiahol Sorosa. A potom k tomu pridal Bezpečnostnú radu… a fotky dlažobných kociek. Na druhom zhromaždení som nebola, lebo choroba. Ale sledovala som ho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tento týždeň ohlásil (ale nepodal) demisiu Kaliňák, Most-Híd oznámil, že chce predčasné voľby, alebo opustí koalíciu, potom si to rozmyslel, podmiečnú demisiu ohlásil Fico, prezident aspoň jednu podmienku akceptoval a vláda teda padla. Alebo ani nie, keďže Fico svoju bábku Pellegriniho ani nepustil k slovu a oznámil, že sa netreba báť, nikam neodchádza. Čiže máme premiéra úplne pod palcom Fica, ministerstvo vnútra pod palcom Kaliňáka, políciu pod palcom Gašpara a špeciálnu prokuratúru pod palcom Kováčika a niekto nám chce nahovoriť, že sa niečo zmenilo?

A len tak apropos sme sa dozvedeli, že na Východe vlastne nič nie je. Tento týždeň sa pre mňa aj preto niesol v znamení hnevu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som pomerne mierny človek a zo zásady sa nedám len tak ľahko vyprovokovať. (Tu sa musím poďakovať môjmu bratovi za kvalitný tréning.) Ale toto ma už teda vážne naštvalo. V piatok ráno som bola na kontrole a v pondelok môžem ísť do práce. Pre mňa to v podstate znamenalo, že v piatok poobede môžem ísť na protest. A na protest som teda šla. Poriadne som sa naobliekala, vzala nepremokavú vetrovku a hodinu a pol som tam v dáždi stála.

Prečo? Pretože na tom našom Východe niečo je. Pretože aj keby tu nebolo nič iba vyprahlá púšť, stále sú tu ľudia. Ľudia, ktorí tu žijú a ktorí sú hrdí na to, že sú Východniari. Ľudia, ktorí sa odmietli tomuto kraju otočiť chrbtom, aj keď sú inde lepšie možnosti a lepšie platy. Ľudia, ktorí tu zostávajú nie vďaka, ale napriek takým, ako sú Fico a spol.. Pretože som sa zo zahraničia (z ďalekého Česka) vrátila práve preto, aby som pomohla tomu niečomu aspoň svojím malým dielom. Pretože nemôžeme čakať, že niekto za nás pre nás niečo zmení k lepšiemu. Pretože musíme byť zmenou, ktorú chceme vidieť, či už vo svete, na Slovensku, na Východe, alebo v Košiciach.

Michaela Maňková

Michaela Maňková

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som žena vo svete IT. Slovensko a Košice mám rada, žijem tu a záleží mi na tom, čo sa tu deje. Proud to be Východniar. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu